miercuri, 14 noiembrie 2018

3 tributuri antirăzboinice, un set de toamnă târzie de la „Wayside Music” și alte noutăți...


Igor Stravinsky's "The Soldier's Tale" with New Narration Adapted and Performed by Roger Waters (2018)
„Cu cât veți accepta mai ușor reflectările trecutului său în prezent, cu atât veți fi mai receptivi la farmecele acestui album”, se concluziona anul trecut întro cronică din Pitchfork la albumul anterior „Is This The Life We Really Want?”, întrebarea cu răspunsul mai mult decât sugerat pentru care Roger Waters a apelat, pentru „injectarea unui sânge proaspăt”, la producătorul Nigel Godrich (Radiohead, Beck). Calitățile sale teatrale, prezente și pe dublul „Ça Ira” (2005), sunt etalate din plin pe versiunea „Poveștii soldatului” a clasicului compozitor rus Igor Stravinsky, în rolurile succesive de narator, soldat și diavol...cele muzicale de autor/compozitor însă mult mai puțin, tinzând spre zero. Pentru mine noul album are totuși un merit important, ca efect, să-i zic așa, colateral: cu-această ocazie am aflat despre întâmplarea impresionantă a găsirii abia în 2014 după 70 ani, pe o colină din nordul Italiei, a mormântului tatălui său Eric Fletcher, locotenent britanic dispărut în luptele contra germanilor din februarie 1944 pe când micuțul Roger avea doar 5 luni, cu ajutorul amintirilor și urmare a demersurilor unui ofițer veteran italian de 93 ani...și mi-am explicat astfel o dată în plus angoasa copilului care nu și-a cunoscut tatăl și prin consecință, adversitatea artistului adult de mai târziu pentru război, mai ales că și unul dintre bunicii săi dispăruse în prima conflagrație mondială...teme reflectate atât de pregnant în muzica sa și mai ales în „The Wall” și „The Final Cut”.






Mick Harvey and Christopher Richard Barker – The Fall and Rise of Edgar Bourchier and the Horrors of War (2018)....„WW1 concept LP”
„Heavy times demand heavy listening” este o expresie ca o povață sau proverb ce sună bine în limba engleză, mai greu însă de tradus în românește acel „heavy listening” reclamat de „vremurile grele” (cum ar fi și expresia „compelling listening” a cărui sens de „forțare/constrângere” nu-mi pare adecvat) ...dar dincolo de acest detaliu ce-i care-l cunosc pe basistul „mâna dreaptă” a lui Nick Cave în Birthday Party și The Bad Seeds și totodată specialist în albume-tribut, cred că au înțeles doar citind titlul că e vorba de mesaje și lecții dure care emană din acest album lansat la 100 de ani de la Armistițiul ce punea capăt primului Război Mondial. Textul se bazează pe poezile scrise în tranșeele de pe Frontul de Vest de un soldat ucis în 1917 la 24 ani și ajuns astfel, exprimat într-un termen cinic, „Cadavrul (cu numărul) 564” (piesa de final)....Evitând falsa dramatizare și patosul exagerat, Nick, tânărul poet Christopher plus 3 invitați vocaliști combină fericit muzica și poezia care se completează și se susțin reciproc parcă făcute să fie împreună, pe un album departe de a fi depresiv și peste care plutește, muzical vorbind, umbra lui Nick Cave, mai ales în balade ca „The Eternal Black Darkness of my Death” sau „Listen In the Twilight Breeze”.
 - Mick Harvey & Christopher Richard Barker - Further Down The Line (Official Video):
https://www.youtube.com/watch?v=NZT0MiJWREY

* Zeitkratzer (Reinhold Friedl & co), Svetlana Spajić, Dragana Tomić & Obrad Milić – Serbian War Songs (2017)
Paralela cu albumul anterior e implicită având în vedere perioada identică a surselor de inspirație, eclecticul grup german multimedia specializat de 20 ani în „new music” apelând -fiind vorba aici de cântece tradiționale-, la 2 vocaliste din zona de incidență devoalată de titlu și la un specialist al lăutei care contribuie componistic și cu tema emblematic intitulată  „Assassination in Sarajevo”. O „imagine” mai de ansamblu a acestui grup vă puteți face ascultând și anteriorul set în concert:
- Zeitkratzer (Reinhold Friedl & co) + Elliott Sharp – Oneirika: Live at Berghain Berlin (Zeitkratzer Records, 2017)
...sau citind cronica ambelor albume, aci:
https://heathenharvest.org/2017/05/29/two-new-releases-zeitkratzer-serbian-war-songs-oneirika/
Inutil să găsiți ceva punând alăturat în topicul motoarelor de căutare termenii „Zeitkratzer” și „România”, nu suntem nici în acest caz pe hartă deși de ex. în 2012 pe albumul Zeitkratzer - Neue Volksmusik” e „atinsă” și zona dansului folcloric românesc („Hora”, „Bătuta”, „Picior”) iar pe albumul pianistului Mircea Tiberian „La Margine De București” (Soft Records, 2011) apare percuționistul trupei, Maurice De Martin... 
 - zeitkratzer, Svetlana Spajic & Dragana Tomić - There Is No Spring Without Water:
https://www.youtube.com/watch?v=-rqSSf9g5q0

De pe aceeași imaginară hartă lipsește România și din expunerea care urmează cu ce-am mai completat digital din oferta de toamnă târzie cu multe reeditări a etichetei promovatoare principală a producțiilor Cuneiform, dar nu numai...:

                                       Wayside Music 
https://mailchi.mp/waysidemusic/wayside-music-new-in-stock-november-13-2018

* Bill BrovoldChildish Delusions (2000)
* Bob Drake – 13 Songs and a Thing (2003)
* Brain DonorLove, Peace & Fuck (2001)
** David Cross & Andrew BookerEnds Meeting (2018)
** Ruby Throat [Katie Jane Garside (QueenAdreena) & Chris Whittingham] – The Ventriloquist (2007/2018)
    - suport: QueenAdreena (Katie Jane Garside) – Drink Me (2002)
* The BlitzoidsStealing from Helpless Children (1987, Ad Hoc/RéR Megacorp, 2006)
* The BlitzoidsLook Up (1990, Ad Hoc/RéR Megacorp, 2006)
* The Spacious MindThe Drifter (2018)
* ThumpermonkeyMake Me Young, Etc (2018)
** BASta!² (Joris Vanvinckenroye & Jana Arns, ex-Aranis/Belgium) – Vertigo (Home Recors, 2018)


























           The Ventriloquist

Set nou de albume, prea puțin sau încă neabordate, deocamdată cu minim 3 sublinieri la o primă audiție (**):

** Jean-Michel Jarre Equinoxe Infinity (2018)....coperta e prima poză de mai jos, peisajul cu statui. Mi-a plăcut pentru că muzica nu mai face concesii „clubbing”-ului, cum s-a întâmplat de mai multe ori în perioada recentă.
* The PoliceFlexible Strategies (2018)...."A collection of B-sides and rarities"
* Mark Knopfler Down The Road Wherever (2018)
* Ashley Hutchings Paradise and Thorns: Gloucester Docks Revisited and Other Tales of Love -2 CD- (2018)
* Jon Spencer Spencer Sings The Hits! (2018)
** David Eugene Edwards & Alexander Hacke (USA/Germany) – Risha (2018)
** Fleet FoxesFirst Collection 2006-2009 -4 (2) CD- (2018)
* MuseSimulation Theory [Super Deluxe Edition] (2018)
* ZAZEffet Miroir (2018)
* Stephen SteinbrinkUtopia Teased (2018)
* Marisa Anderson (gtr) – Cloud Corner (2018)
* Meg Baird & Mary LattimoreGhost Forests (2018)
* Hen Ogledd (gtr) – Mogic (2018)
* Oi Va VoiMemory Drop (2018)
* Nemanja Radulović (vln, France/Serbia) – Baïka (2018)
* Gaye Su Akyol (Turkey) – Istikrarli Hayal Hakikattir (2018)
* Deena Abdelwahed (Tunisia) – Khonnar (2018)
* Vaudou Game (Peter Solo: lead voc & gtr) (Togo/Benin) – Otodi (2018)
* Chris ConnellyBloodhounds (2018)
* Elektro Guzzi (Austria) - Polybrass -LP- (Denovali, 2018)

* The TangentProxy (2018)
* Damanek (Guy Manning, ex-The Tangent) – In Flight (2018)
* All Traps On Earth (Sweden) – A Drop of Light (2018)
* Friendship (Norway) – Ain't No Shame (2018)
* Saluki (Norway) – Amazing Games (2018)








Excelent set psihedelic „saturnian” portughez, cu mulțumiri domnului Daniel Ionescu pentru a fi focalizat recent acest nume de care nu știam pe pagina Vinylmania de pe Facebook:
** Saturnia (Luis Simões, Portugal) – Saturnia (1999)
** Saturnia (Portugal) – Hydrophonic Gardening (2003)
* Saturnia (Portugal) – The Glitter Odd (2001)
** Saturnia (Portugal) – Muzak (2006)













                                                                                                      Muzak



             









   
         The Glitter Odd







 - Saturnia - Hydrophonic Gardening (ALBUM STREAM):
https://www.youtube.com/watch?v=4J-jK5alk4g




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu