miercuri, 20 noiembrie 2019

Nov. III, 2019: Toolshed, Seaming (To), Alex's Hand (story), Jim Sullivan, Alexander Noice (X 2), Amy Denio, Mother Gong (4 CD Box-Set), Jim O' Rourke, Bert Jansch, etc....


* Toolshed (Graham Massey) – Toolshed (2005)
....Urmărindu-l pe excentricul Paddy Steer -activ prin anii 2000 în trupa Homelife și basist aici-, am găsit acest excelent album/proiect singular dar ambițios al multiinstrumentistului cofondator al tehno pionierilor 808 State din Manchester, un jam band de tip „Allstars” electronic experimental care a crescut ca bulgărele rostogolitor prin zăpadă, prea inspirat și complex pentru a nu conta în discografia ambilor muzicieni și nu numai a lor...pentru că formula, mică și de apartament la început, a inclus în jurul liderului apoi 4 bateriști, o secție de 6 suflători, un violonist de jazz și, „last but not least”, poate factorul cel mai important, o vocalistă unică de origine asiatică având un ambitus de mai multe octave: Seaming, sau Seaming To. Graham Massey apare la un set interminabil de instrumente, voi înșira aici doar pe cele folosite la 2 dintre piese luate din „playlist” la întâmplare:
13. „Argumenta”:
„Synthesizer [Memory Moog], Synthesizer [Mini Moog], Synthesizer [Arp2600], Synthesizer [Wave Station], Synthesizer [Microwave Xt], Synthesizer [309], Synthesizer [909]
....respectiv 04. „Love In Outerspace”:
„Alto Clarinet, Clavinet [D6], Electric Piano [Wurlitzer], Synthesizer [Sho9], Organ [Vox Jaguar], Electronic Wind Instrument [Casio Midi Horn Solo]”
  -Toolshed - I Rooster (2005):
https://www.youtube.com/watch?v=-3UwmDQ2luA

„Seaming To și-a creat o lume proprie undeva între idiosincrasiile grațioase ale Joannei Newsom, muzica de artă europeană…, „electronica”, jazz-ul improvizat și spațialitatea coloanelor sonore de film. O vocalistă uimitoare a puterii emoționale bântuitoare”...scria mai târziu John Fordham de la The Guardian, când respectiva, după contribuții pe 3 albume cu Homelife, a debutat în 2012 și solo cu albumul eponim, printre puținele materiale discografice cu ea....
Seaming ‎(To) – Seaming (Lumin, 2012)
 -"Meshes of the Afternoon", Maya Deren, 1943. Soundtrack by Seaming (Commissioned by BIrds Eye View):
https://www.youtube.com/watch?time_continue=781&v=YSY0TA-ttMA&feature=emb_logo

 -Dreaming by Seaming:
https://www.youtube.com/watch?v=QYc90yuqjjU

După Seaming a mai urmat un proiect/turneu cu mulți invitați dar care n-a lăsat în urmă și un album „live” sau de studio, din păcate (vezi coperțile și link-ul afișului de turneu)
 -SEAMING - Circle Haiku:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=EsF2fmdpUqI&feature=emb_logo
http://seaming.co.uk/projects/










Până la urmă, concluzionând aceste scoateri succesive la iveală pornite de la Paddy Steer prezent la festivalul olandez „Le Guess Who?” 2018, se mai adaugă celor de mai sus, ignorând capitolul 808 State condus de Graham Massey și trupele post-punk Biting Tongues și Yargo, următoarele realizări:
* Paddy SteerArkipelagon (2019)
* Paddy SteerBifurcation Arrows Misleading Visuals (2016)
* Paddy SteerThe Fortified Herd (2013)
* Paddy SteerDragon's Breath (2009)
...plus următoarele albume cu Homelife comune celor 3 și un album/grup foarte interesant și avangardist mai nou al unui regizor de film (?!), James Harrar:
* HomelifeCho Cho (1999)
* HomelifeFlying Wonders (2002)
* HomelifeGuru Man Hubcap Lady (2004)
* (James Harrar's) CINEMA SOLORIENS featuring Marshall Allen (with Graham Massey & Paddy Steer) – Cult of Saint Margaret (Soloriens Media, 2015)
Nefiind fan nici de „techno” nici de „post-punk” dar căutând peste tot inovație și originalitate, cred că astfel am extras din această „familie” de muzicieni/artiști din Manchester, ceea ce mi s-a părut mai interesant, listă rămânând desigur deschisă.


                                      ALEX' S HAND





                                 
- Kellen Mills (bass, upright, synth, vocals) &  Nic Barnes (drums, percussion, vocals)....& many guests
Un grup american autodefinit „avant-garde alternative band”, format în 2011 la Seattle în jurul duoului de mai sus, relocat în Germania la Berlin iar după debutul autoprodus, cu aproape toate discurile scoase la o casă independentă din Rusia (!)....reprezintă dacă mă întrebați pe mine, doar din aceste date preliminare, deja un CAZ din lumea muzicală meritând investigat chiar înainte de a asculta măcar o notă, cu-atât mai mult cu cât apare între cele 10 nume din link-ul de mai jos din care orice fan de Prog și R.I.O. care n-are probleme cu termeni ca „anarhic” și care se mai întâmplă să și cunoască din restul de 9...dar și dacă nu s-ar potrivi profilului, dar -să presupunem- e fan cunoscător (doar) de Frank Zappa, tot merită să le acorde atenție pentru că, în a lor estetică „D.I.Y. = Do It Yourself (=„Fă-o de unul singur”), de ex. pe „New Skin” -penultima piesă a noului Hungarian Spa și a 2-a cea mai lungă-, va da de un magistral solo de chitară a ilustrului necunoscut Chato Segerer, solo preluat parcă, fără exagerare, de pe Shut Up 'n Play Yer Guitar al marelui „pappa Zappa”(!)...ca să nu mai spun de miriade de alte asocieri în funcție de piesă sau chiar pasaj pe care le poate face fiecare în funcție de gust și propriul bagaj cultural muzical. Cei 2 au lucrat cu peste 30 muzicieni în proiecte și show-uri dramatice variate, între care și cu grupul maghiar Jü ca să realizați încă o dată, de-o mai fi nevoie și apropo și de casa de discuri moscovită, ce se întâmplă în țările din jurul nostru care au deschidere și promovează și altceva decât jazzurile de la noi...O să-i numesc mai jos limitându-mă la chitară și pe cei de pe albumele de studio anterioare și voi face loc și graficii coperților, lucrări de artă în sine care sunt potrivite și muzicilor de pe ele.
.....“Rock in Opposition”: Ten Bands Giving Progressive Rock an Anarchic Edge:
https://daily.bandcamp.com/2018/09/26/rock-in-opposition-bands/amp/?

„În centrul muzicii noastre, există întotdeauna un etos punk și o anti-atitudine aplicată compoziției și improvizației restrânse de care ne bucurăm destul de mult”...ziceau Lellen și Nic din nucleul „avant-garde alternative band”-ului înglobând „rock, metal, jazz, avant-grade, classical, progressive and experimental music”. Însă de unde vine numele trupei „Mâna lui Alex”, n-am găsit...


* Alex's HandAn Albatross Around The Neck (2013)
* Alex's Hand presents... The Roaches (R.A.I.G., 2014)
* Alex's Hand – Künstler Scheiße (R.A.I.G., 2016)....cu chitaristul Kenny Stenger
Alex's Hand – KaTaTaK (R.A.I.G., 2017)....cu chitaristul Ben Reece
Alex's Hand – Hungarian Spa (2019)

 


















 -Alex's Hand - KaTaTaK (2017) (Full Album):
https://www.youtube.com/watch?v=iBn3_5zduxc
 -Alex's Hand "Broke Arms in the Threets" at MS Stubnitz 24.11.19:
https://www.youtube.com/watch?v=pJBL0dqXhOQ



* The Philistines Jr. (Peter Katis) – Help! (2019)....„art pop, indie-rock”
* Aziza Brahim (Algeria/Spain) – Sahari (2019)....„world”
* The Sensational Barnes BrothersNobody’s Fault But My Own (2019)....„gospel, soul”
* Jim SullivanIf The Evening Were Dawn (rec. 1969, rel. 2019)....„acoustic, folk-rock, singer-songwriter”
....album considerat „cântecul de lebădă” postum al unui artist dispărut misterios fără urmă în 1975, cu înregistrări și piese neapărute din perioada pregătirii materialului său de debut, U.F.O. (1969).
 -Jim Sullivan - U.F.O. (Light In The Attic) [Full Album]:
https://www.youtube.com/watch?v=2DeAvcscc3Y



* ZiúrATØ (2019)....„experimentalist, futurist electronica”
....album electronic/vocal al unei artiste muzician/povestitor din Berlin, bine ancorată deja în muzica nouă de club dar cu trecut muzical în punk.

* Alexander Noice NOICE (2019)
  - Alexander Noice – Music Made with Voices (MMWV) (Orenda, 2016)
.....Pronunțându-se exact ca „noise = zgomot”, acest chitarist din Los Angeles oferă involuntar un semnal încă dinainte de a-i asculta vreo notă! Clar „ca lumina zilei” inspirat componistico-interpretativ de Robert Fripp, A.N. colaborase cu Vinny Golia, Vincent Gallo, Dorian Wood, Wadada Leo Smith sau Daniel Rosenboom, dar a fost o descoperire pt. mine, nu-l cunoscusem din perioada cu trioul de rock Falsetto Teeth (2008-2013), nici cu The Alexander Noice Sextet și nici cu albumul MMWV din 2016, un concept pe care prelucrează și extinde printro gamă largă de procedee și tehnici digitale, cum spuneam...o singură notă (!) enunțată de 8 prieteni, colaboratori și membrii ai propriei familii: „Karina Kallas, Frank Noice, Masatoshi Sato, Ihui Wu, Dorian Wood, Argenta Walther, Charlyne Yi și eu însumi” zicea Alexander Noice ajungând în final la 8 portrete sonice elaborate, fragmentate și frumoase, care reflectă relațiile noastre moderne văzute printr-o prismă digitalizată: „În calitate de compozitor, folosesc sunetul și mai exact vocea umană, ca un catalizator pentru a-mi exprima propriile păreri asupra realităților actuale ale interacțiunii personale și a relațiilor pe care le cultivăm...într-un anumit fel, acest lucru este în paralel cu relațiile și interacțiunile noastre moderne, atât cu comunicarea, cât și cu portretul edulcorat al vieții noastre de zi cu zi prin intermediul textelor și imaginilor de pe Facebook, Twitter etc. ”, explică Noice. „Uneori, este greu să obții o viziune complet realistă și onestă a oamenilor atunci când relațiile noastre sunt atât de filtrate prin puncte de vânzare digitale”.
Pe noul NOICE chitaristul revine la formulă de trupă cu Gavin Templeton (alto sax), Colin Burgess (bas), Andrew Lessman (dr, perc, „sampling pad”), plus Karina Kallas și Argenta Walther, vocaliste „operatice” remarcabile încă de pe Sextet (vezi videoclipurile),....pe „cel mai ambițios și experimental” album al său...„minimalism inspirat de Steve Reich, math-rock extrem de disciplinat, jazz atât de tip „free” cât și „fusion”, sampling „industrial”, interacțiune voci-chitară, o tornadă de suprapuneri „spoken word” și un „art rock” care se află undeva între Deerhoof, St. Vincent și Talking Heads”...au decriptat criticii atenți la cele 8 -tot 8 (!)- compoziții cu această muzică dinamică „de produs bucurie, savurată și redată la volum mare”.






                     



             


                  MMWV






-BLACK DARWIN by Alexander Noice:
https://www.youtube.com/watch?v=V_NcA3kL5x0
 -„Alexander Noice”:
https://www.youtube.com/watch?v=vy0MBAT2x2g
 -The Alexander Noice Sextet "Affectation":
https://www.youtube.com/watch?v=-YKaubzgn_k


                           Wayside Music, nov. 2019

* Amy DenioEureka (2019)
.....m-am ocupat nu demult de „Seattle-based multi-instrumental composer of soundtracks for modern dance, film and theater, as well as a songwriter and music improviser”, iar noul album al inclasificabilei artiste de 58 ani -excelând, printre altele, la acordeon-  nu face excepție și se adaugă cu brio discografiei anterioare solo, ca să mă limitez strict la categoria asta. De remarcat o serie de titluri inspirate din turneele prin Balcani, au fost mai multe, mai ales cu Kultur Shock. Bineînțeles că România n-a fost niciodată pe traseu, cine s-o fi promovat în mass media ca să se formeze și pe la noi o potențială brumă de audiență?
http://www.amydenio.com/body/News.htm
 -„Sretan Ruze Dan” („Petoljubac”, „Novi Sad”, „Pozdravko Kolo”...):
https://www.youtube.com/watch?v=QwaBAWw3iiA




Completări, compilații, reeditări:
* Glass HammerLex Rex (2002)
* uKanDanZ (France/Ethiopia) – Yeketelale (2018)

* Mother Gong (Gilli Smyth & Harry Williamson) – Robot Woman Trilogy -4 CD- (2019)
....Trilogia „Robot Woman 1”, „Robot Woman 2”, „Robot Woman 3” plus „Demos and Rarities” („18 previously un-released unknown and hidden extras”), respectiv remasterizările australianului Harry Williamson ale benzilor master originale, box-setul de lux demult așteptat de fanii Gong incluzând remixuri extinse, demo-uri, textele complete, fotografii inedite, artefacte și „comic book”-uri ilustrate color într-un total de 64 pagini dorite inițial dar pe care protagoniștii nu și le-au putut permite în bugetele limitate ale discurilor apărute în anii '80. Printre muzicienii invitați: Didier Malherbe (Gong) și Guy Evans (Van Der Graaf Generator).
















* Jim O’RourkeTo Magnetize Money and Catch a Roving Eye -4 CD Box-Set- (2019)
.....4 ore de box-set electronic, ambiental și experimental tras în Japonia.
* Bert Jansch – Avocet -40th Anniversary Edition- (2019)
.....excelent album instrumental al clasicului chitarist scoțian (1943-2011) fondator al trupei Pentangle, aici cu pasaje interpretate și la pian plus contribuțiile lui Martin Jenkins (mandocello, violin, flute) & Danny Thompson (bass)...albumul fiind inspirat de...și conținând 6 piese nume de păsări.
 -Bert Jansch & Martin Jenkins - Avocet:
https://www.youtube.com/watch?v=j6xrBOGKJM0




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu