...MISCELANEOUS:
* Ry Cooder - The Prodigal Son (2018)....cu fiul său Joachim („risipitorul” din titlu?) alături la tobe, veteranul de 71 ani și legendarul maestru „slide” ne invită, vocal și chitaristic, la o culegere de vechi „gospels & spirituals” readuse la lumină plus câteva piese originale compuse și interpretate în același spirit.
- Ry Cooder - Making The Prodigal Son:
https://www.youtube.com/watch?v=I5GtXp64NYE
* Scott Tuma - No Greener Grass (2017)...."alternative folk, ambient à la Daniel Lanois, Ry Cooder"
* Scott Tuma - Cracker Where Am I -EP- (2014)
Apropo de Daniel Lanois, inserat ultimul în calup dar imediat urcat mai în față:
* Venetian Snares (Aaron Funk) x Daniel Lanois (Canada) - Venetian Snares x Daniel Lanois (S/T) (2018)...."electronic, IDM, analog breakcore, jungle"
...Miting nou și foarte interesant de muzicieni-producători care fuzionează muzici, stiluri și tehnici de studio aparent opozite, dar combinația le iese! „Un apetit pentru necunoscut” descrie Lanois albumul înregistrat într-un templu budist transformat în studio:
Venetian Snares x Daniel Lanois (Full album):
https://www.youtube.com/watch?v=jcBSPaze3q0
Primul muzician din duo mai are un album nou și fără Lanois:
* Venetian Snares (Aaron Funk) - She Began to Cry Tears of Blood... (2018)
* Landing – Bells in New Towns (El Paraiso Records/Denmark, 2018)...."dream-pop, psychedelic rock, shoegaze".
* Dylan Carlson (from Earth) – Conquistador (2018)...."alternative rock, post-rock"
* Holly Golightly and The Brokeoffs - Clippety Clop (2018)...."alt-country, blues, folk, rock'n'roll"
* Ryley Walker - Deafman Glance (2018)...."alternative folk, indie-rock"
* Carla Bozulich - Quieter (Constellation, 2018)
....Cantautoarea mi se pare într-adevăr mai „liniștită” dar nu mai puțin inspirată pe unul dintre cele mai accesibile albume din carieră, cu invitații Nels Cline, Marc Ribot, Jhno, etc alături de trupa sa de bază Shahzad Ismaily, Jessica Catron și Ches Smith. „Marianne Faithful-meets-Patti Smith-meets-your-worst-nightmare vocals” era o definire a cantautoarei citită undeva, expresie care nu se mai „pliază” acum melodicei „Sha Sha” sau misterioasei „Written In Smoke”...dar parcă încă potrivită apăsătoarelor „Stained In Grace” sau „Emilia” (și pentru a „n”-a oară folosesc prilejul ca să recomand audiofililor români la modul general casa de discuri și selectiv, catalogul Constellation Records cu centrala în Montreal/Canada).
- Carla Bozulich - Quieter (Full Album):
https://www.youtube.com/watch?v=1WAYbglh3os
CD1: Music for Installations/ CD2: 77 Million Paintings/ CD3: Lightness / Music for the Marble Palace CD4: I Dormienti / Kite Stories/ CD5: Making Space/ CD6: Music for Future Installations
* David Shire – Apocalypse Now: The Unused Score -O.S.T.- (2017)
* Luton (Roberto P. Siguera & Attilio Novellino) – Black Box Animals (2018)....„imaginar soundtrack similar to Clint Mansell or Ben Frost's”
* Pigalle (France) - Ballade En Mélancolie (2018)
* Pigalle (France) - T'inquiète... (2014)
* Pigalle (France) - Des Espoirs (2010)
...Pigalle mi se pare replica de dincoace de ocean a lui Gogol Bordello, ceva mai lirici dar foarte atractivi și -sau mai ales- în aparițiile „live”!....cu mulțumiri Gabrielei Iagăru din Chicago prin a cărei postare pe Facebook am aflat de ei.
https://www.youtube.com/watch?v=yzAOTMDG-ac
...SIMPLY..."WOW"!:
* Yonatan Gat (gtr, Israel/USA) - Universalists (2018)...."alternative, experimental, psychedelic rock"* Carla Bozulich - Quieter (Constellation, 2018)
....Cantautoarea mi se pare într-adevăr mai „liniștită” dar nu mai puțin inspirată pe unul dintre cele mai accesibile albume din carieră, cu invitații Nels Cline, Marc Ribot, Jhno, etc alături de trupa sa de bază Shahzad Ismaily, Jessica Catron și Ches Smith. „Marianne Faithful-meets-Patti Smith-meets-your-worst-nightmare vocals” era o definire a cantautoarei citită undeva, expresie care nu se mai „pliază” acum melodicei „Sha Sha” sau misterioasei „Written In Smoke”...dar parcă încă potrivită apăsătoarelor „Stained In Grace” sau „Emilia” (și pentru a „n”-a oară folosesc prilejul ca să recomand audiofililor români la modul general casa de discuri și selectiv, catalogul Constellation Records cu centrala în Montreal/Canada).
- Carla Bozulich - Quieter (Full Album):
https://www.youtube.com/watch?v=1WAYbglh3os
...ELECTRONIC/AMBIENTAL, INDIE, etc:
* Brian Eno - Music for Installations -6 CD- (2018)CD1: Music for Installations/ CD2: 77 Million Paintings/ CD3: Lightness / Music for the Marble Palace CD4: I Dormienti / Kite Stories/ CD5: Making Space/ CD6: Music for Future Installations
* David Shire – Apocalypse Now: The Unused Score -O.S.T.- (2017)
* Luton (Roberto P. Siguera & Attilio Novellino) – Black Box Animals (2018)....„imaginar soundtrack similar to Clint Mansell or Ben Frost's”
* Modern Studies (Emily Scott, voc/Scotland) – Welcome Strangers (2018)...."chamber pop, indie-folk"
- Modern Studies - Disco:
https://www.youtube.com/watch?v=B53P9QFWfk4
- Modern Studies - Disco:
https://www.youtube.com/watch?v=B53P9QFWfk4
* Nadia Struiwigh (Rotterdam producer & D.J.) - WHRRu (“Where are you”) (Denovali, 2018)....„ambient, experimental”
* Chris Reimer – Hello People (2018)...."ambient, experimental"
...WORLD, POST-PUNK, etc:* Chris Reimer – Hello People (2018)...."ambient, experimental"
* Pigalle (France) - Ballade En Mélancolie (2018)
* Pigalle (France) - T'inquiète... (2014)
* Pigalle (France) - Des Espoirs (2010)
...Pigalle mi se pare replica de dincoace de ocean a lui Gogol Bordello, ceva mai lirici dar foarte atractivi și -sau mai ales- în aparițiile „live”!....cu mulțumiri Gabrielei Iagăru din Chicago prin a cărei postare pe Facebook am aflat de ei.
https://www.youtube.com/watch?v=yzAOTMDG-ac
...SIMPLY..."WOW"!:
* Yonatan Gat - Director (2015)
* Yonatan Gat & Gal Lazer - Physical Copy -EP- (2015)
* Yonatan Gat - Iberian Passage -EP- (2014)
* Monotonix (Israel) (with Yonatan Gat) - Not Yet (Drag City, 2011)...."garage rock"
* Aïsha Devi (a.k.a. Kate Wax) (Swiss) – DNA Feelings (2018)...."electronic, experimental"
* Aïsha Devi (a.k.a. Kate Wax) (Swiss) – Of Matter and Spirit (2015)
Suntem pe terenul experimentărilor. Și dacă a inventa ceva nou e aproape imposibil azi la câți Terra de muzică se face și există, a fuziona original mai multe stiluri cum n-au făcut alții, încă se mai poate...și chiar așa ceva se întâmplă la chitaristul-compozitor „universalist” Yonatan care se inspiră, după cum el însuși recunoaște, din surse ca stilul vocal „trallaero” din zona Genoa/Italia, cântece de muncă (nu sună grozav în românește, dar asta înseamnă „work songs”, nu?) din Mallorca/Spania, muzica gamelanului balinez, compozitorul ceh Dvorák și din genul IDM („Inteligence Dance Music”). Chitara lui Gat e plasată în centrul „furtunii” (sau „ochiul uraganului”), Gal Lazer e la tobe și Sergio Sayeg la bas în ceea ce se consideră argumentat a fi o expansiune și evoluție față de „Director” (debutul său solo) și față de muzica pionierilor punk israelieni Monotonix cu care a mai cântat înainte, conservând energia emanată de trupă. „Village Voice”, aflăm din Wikipedia, l-a ales pentru spectaculozitatea aparițiilor „live”, încă dinainte de albumele solo, adică în 2013, „Best Guitarist in New York”.
Pe bandcamp.com găsim o și mai detaliată cronică a noului album: „...a more ritualistic, improvised, shamanic musical exploration”:
„Instruments: Guitar, bass, piano, organ, drums, percussion, vocals
„Genres: Punk rock, improvisation, avant garde, free jazz, psychedelic rock”
...iar clipul de mai jos ne obligă să mai adăugăm înșiruirii deloc săracă în termeni, și pe acela de „tribal”:
- Yonatan Gat and the Eastern Medicine Singers - SXSW 2018
https://www.youtube.com/watch?v=SVOYeTBRxXo
Aïsha Devi este „o rebelă și o alchimistă radicală” care pe albumul de debut inserează multe idei filozofice și politice, iar pe noul album recidivează accentuând ritualic moștenirea sa nepalezo-tibetană, deși artista e născută în Alpii elvețieni (!)...și face toate astea cu libertatea totală de expresie pe care ți-o conferă propria casă de discuri Danse Noire profilată pe „leftfield electronic music” pe care a co-fondat-o în 2013. Mantras-urile ei mesmerice digitale, însoțite consistent și cu „visuals”, sunt o atracție desigur și în cluburi (ex. din Londra și Bratislava, vezi mai jos), artista cucerind audiențe la festivaluri numeroase -între care și Untold-, din Mexic până în Siberia:
* Aïsha Devi - Inner State Of Alchemy [Houndstooth]:
https://www.youtube.com/watch?v=DC03YtKsrEs
* Aïsha Devi Boiler Room London Live Set:
https://www.youtube.com/watch?v=zDHkd8YGXbk
* Aïsha Devi live at A4, Bratislava 19/01/2018:
https://www.youtube.com/watch?v=iO_Gt4V5acc
* Normal Love (Amnon Freidlin, a.k.a. Honnda) - Survival Tricks (2012)....with Jessica Pavone (vln, voc)...este o recuperare/restanță cu o formulă de 3 voci, 2 chitare, 2 viori, clape, bas și tobe, poate cel mai bine descrisă de titlul uneia din piese, „Cultural Uppercut”: pentru că „lovește” sonic disonant și tare ca lovitura de pumn din box, „Trucurile de supraviețuire” fiind încadrate de discogs.com în înșiruirea „Math Rock, Industrial, Avantgarde, Contemporary, Art Rock, No Wave, Noise, Post-Punk, Experimental”.
* Giraffes? Giraffes! - More Skin With Milk-Mouth (2007)* Aïsha Devi (a.k.a. Kate Wax) (Swiss) – Of Matter and Spirit (2015)
Suntem pe terenul experimentărilor. Și dacă a inventa ceva nou e aproape imposibil azi la câți Terra de muzică se face și există, a fuziona original mai multe stiluri cum n-au făcut alții, încă se mai poate...și chiar așa ceva se întâmplă la chitaristul-compozitor „universalist” Yonatan care se inspiră, după cum el însuși recunoaște, din surse ca stilul vocal „trallaero” din zona Genoa/Italia, cântece de muncă (nu sună grozav în românește, dar asta înseamnă „work songs”, nu?) din Mallorca/Spania, muzica gamelanului balinez, compozitorul ceh Dvorák și din genul IDM („Inteligence Dance Music”). Chitara lui Gat e plasată în centrul „furtunii” (sau „ochiul uraganului”), Gal Lazer e la tobe și Sergio Sayeg la bas în ceea ce se consideră argumentat a fi o expansiune și evoluție față de „Director” (debutul său solo) și față de muzica pionierilor punk israelieni Monotonix cu care a mai cântat înainte, conservând energia emanată de trupă. „Village Voice”, aflăm din Wikipedia, l-a ales pentru spectaculozitatea aparițiilor „live”, încă dinainte de albumele solo, adică în 2013, „Best Guitarist in New York”.
Pe bandcamp.com găsim o și mai detaliată cronică a noului album: „...a more ritualistic, improvised, shamanic musical exploration”:
„Instruments: Guitar, bass, piano, organ, drums, percussion, vocals
„Genres: Punk rock, improvisation, avant garde, free jazz, psychedelic rock”
...iar clipul de mai jos ne obligă să mai adăugăm înșiruirii deloc săracă în termeni, și pe acela de „tribal”:
- Yonatan Gat and the Eastern Medicine Singers - SXSW 2018
https://www.youtube.com/watch?v=SVOYeTBRxXo
Aïsha Devi este „o rebelă și o alchimistă radicală” care pe albumul de debut inserează multe idei filozofice și politice, iar pe noul album recidivează accentuând ritualic moștenirea sa nepalezo-tibetană, deși artista e născută în Alpii elvețieni (!)...și face toate astea cu libertatea totală de expresie pe care ți-o conferă propria casă de discuri Danse Noire profilată pe „leftfield electronic music” pe care a co-fondat-o în 2013. Mantras-urile ei mesmerice digitale, însoțite consistent și cu „visuals”, sunt o atracție desigur și în cluburi (ex. din Londra și Bratislava, vezi mai jos), artista cucerind audiențe la festivaluri numeroase -între care și Untold-, din Mexic până în Siberia:
* Aïsha Devi - Inner State Of Alchemy [Houndstooth]:
https://www.youtube.com/watch?v=DC03YtKsrEs
* Aïsha Devi Boiler Room London Live Set:
https://www.youtube.com/watch?v=zDHkd8YGXbk
* Aïsha Devi live at A4, Bratislava 19/01/2018:
https://www.youtube.com/watch?v=iO_Gt4V5acc
* Normal Love (Amnon Freidlin, a.k.a. Honnda) - Survival Tricks (2012)....with Jessica Pavone (vln, voc)...este o recuperare/restanță cu o formulă de 3 voci, 2 chitare, 2 viori, clape, bas și tobe, poate cel mai bine descrisă de titlul uneia din piese, „Cultural Uppercut”: pentru că „lovește” sonic disonant și tare ca lovitura de pumn din box, „Trucurile de supraviețuire” fiind încadrate de discogs.com în înșiruirea „Math Rock, Industrial, Avantgarde, Contemporary, Art Rock, No Wave, Noise, Post-Punk, Experimental”.
* Giraffes? Giraffes! (Ken Topham: dr & Joseph Andreoli: gtr) – Memory Lame (2018)...."math/post-rock"
* Giraffes? Giraffes! - Superbass!!! Superbass!!! (Black Death Greatest Hits Vol.1) (2005)
Cred că despre duoul Giraffes? Giraffes! care apare și cu numele abreviat „G? G!” am mai scris pe-aici iar postarea a ajuns din nou destul de lungă și „stufoasă”, poate o împart în două...așa încât mă cam opresc punctând și câteva dezamăgiri, sau poate mai exact spus, albume sub așteptări:
* The Sea and Cake - Any Day (2018)
* Tim Burgess - As I Was Now (2018)...."indie pop-rock"
* Rodion G.A. (Ro) - Rozalia (am scris mai sus de ce...)* Ivar Bjørnson (Enslaved) & Einar Selvik (Wardruna) (Norway) – Hugsjá ("Mind's Eye") (2018)...."alternative folk, world"
* Ivar Bjørnson & Einar Selvik's Skuggsjá – A Piece for Mind & Mirror -Limited Edition- (2016)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu