miercuri, 30 ianuarie 2019

Guy Hatton cel excentric și "concentric", via Salvador Dali


* Guy Hatton (gtrs, keybs) – I Am Concentric (Pantechnicon, 2019)   ......"Instrumental Jazz-Rock, Fusion"....mutat de pe blogul paralel "victimofjazz"

Un foarte bun album-concept atât de rock progresiv instrumental cu mult "miez" cât și de jazz electric tipul "fusion", aproape 70 de minute inspirate, inclusiv titlul, de statutul artistic al celebrului pictor suprarealist spaniol Salvador Dali care spunea despre sine că "e adevărat că sunt un excentric, dar în același timp sunt și CONCENTRIC". Ideea e aplicată muzical de protagonist + cei 2 acompaniatori în cele 5 titluri cu rol strict convențional și fără pauze între ele...dar deși ampla descriere din link-ul de mai jos a fiecărei teme analizate melodic, armonic, ca instrumentație, conceptual (de ex. la "Hollow Road" sunt detectate urme din "Shine On You, Crazy Diamond"/ Pink Floyd) și inclusiv ca tehnică (tonalitate, ritm, metrică, etc), cu toate că se încheie cu "tags"-uri multiple tipice pentru bandcamp.com unde termenul "jazz" apare de vreo 5 ori, albumul mi s-a părut un material mai potrivit de abordat pe acest blog cu dominantă rock. Aș mai adăuga și eu unul, "new age".
https://pantechniconrecordings.bandcamp.com/album/i-am-concentric  

1. I Am Concentric 14:59
2. Hollow Road 10:37
3. Nitrogen Neck 10:51
4. Flurries 14:16
5. Crystal Ball Miranda 18:43 

 - Guy Hatton: Guitars, Keyboards, Programming.
 - Phil Meadows: Alto & Soprano Saxophones (tracks 1 & 4).
 - Andy Tillison: Organ and Synthesisers (tracks 3 & 5).




- Guy Hatton-2019-I Am Concentric:
https://www.youtube.com/watch?v=KstjnuTWN4I



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu