”...Pot doar să sper că în timpul acestei călătorii am contribuit puțin la fericirea vieții câtorva oameni și prieteni dragi care mi-au fost de un enorm ajutor suportându-mă în tot acest timp”...
Am citat traducând din testamentul lăsat apropiaților de Daevid Allen în urmă cu câteva săptămâni când artistul de 77 ani presimțindu-și sfârșitul a refuzat alte intervenții chirurgicale de stopare a cancerului la gât, fragmentul fiind o mostră de pioșenie și modestie ce se adaugă calităților demult etalate de acest excentric, în cel mai pozitiv și creativ sens al termenului.
La trecerea sa în neființă am făcut simpla ipoteză ”ce s-ar fi întâmplat dacă oficialitățile britanice i-ar fi prelungit viza de reședință în U.K., neobligându-l la exilul din Spania și Franța?” Vă puteți imagina o lume muzicală a rockului progresiv & psihedelic cu un Soft Machine în anii '70 cu sound-ul inserând ”Glissando Guitar” și voce/voci inclusiv de la albumul ”Soft Machine III” încolo...dar una fără grupul Gong și miriadele de formule aliate? Retrospectiv mie mi se pare că ar fi fost un mare ”Minus” pentru istoria genului și că tocmai rigoarea și conservatorismul ”politic corect” britanic în turbulenții ani de la finalul deceniului 6 au condus la realitatea care se cunoaște, respectiv la cariera flamboaiantă a autenticului beatnik și hippie, muzicianul influent și original care a radiat în jurul său permanent energii creatoare și pozitive conform crezului artistic și esteticii sale muzicale și lirice, artist absolut independent față de trendurile industriei muzicale, de la debutul cu Daevid Allen Trio ”Live 1963” până la ”I See You”, ultimul album Gong 2014...Despre care aveam la finele anului trecut senzația că va fi ”cântecul de lebădă” când l-am comentat pe celălalt blog, aici:
http://victimofjazz.blogspot.ro/2014/11/gong-i-see-you-madfish-2014.html
Titlul postării de azi l-am ales tocmai ca o metaforă întru nemurirea lui Daevid Allen -care s-a autoporeclit, printre altele și ”Zero”- folosind titlul albumului care încheia ciclul ”Radio Gnome Invisible”, soundtrack pentru S.F.-ul cosmogonic în 5 părți/acte și considerat valoric apogeul creativ Gong. A fost doar o alegere dintre mai multe posibile pe care ni le poate oferi consistenta titulatură a discografiei personale, ceea ce nu face decât să adauge însușirilor regretatului ”guru” al rockului cosmic și psihedelic și pe aceea de vizionar. Unul însă din păcate nepromovat și implicit puțin cunoscut în România unde n-a ajuns să concerteze vreodată...
http://victimofjazz.blogspot.ro/2014/11/gong-i-see-you-madfish-2014.html
Titlul postării de azi l-am ales tocmai ca o metaforă întru nemurirea lui Daevid Allen -care s-a autoporeclit, printre altele și ”Zero”- folosind titlul albumului care încheia ciclul ”Radio Gnome Invisible”, soundtrack pentru S.F.-ul cosmogonic în 5 părți/acte și considerat valoric apogeul creativ Gong. A fost doar o alegere dintre mai multe posibile pe care ni le poate oferi consistenta titulatură a discografiei personale, ceea ce nu face decât să adauge însușirilor regretatului ”guru” al rockului cosmic și psihedelic și pe aceea de vizionar. Unul însă din păcate nepromovat și implicit puțin cunoscut în România unde n-a ajuns să concerteze vreodată...
Iată o parte dintre alter-ego-urile/poreclele sale artistice (conform ”www.discogs.com”):
Poet australian, chitarist, vocalist și compozitor (13 ian. 1938 - 13 martie 2015)
....și trupele/formulele respective, neordonate după vreun criteriu anume:
Acid Mothers Gong, Banana Moon Band, Brainville, Brainville 3, Daevid Allen & Friends, Daevid Allen Trio, Daevid Allen's University Of Errors, EX-, Gong, Gong Global Family, Gongmaison, Guru & Zero, Invisible Opera Company Of Oz, Invisible Opera Company Of Tibet, Magick Brothers, The New York Gong, Planet Gong, Soft Machine, Spirits Burning, Weird Biscuit Teatime, You Me & Us
Câteva rarități discografice ale lui ”Glissando Guitar Master” Daevid Allen:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu