N-am să mă opresc prea mult la istoria grupului londonezului din Fulham Stan Webb (guitars, vocals), altfel cunoscută de interesați, voi puncta doar câteva idei și elemente caracteristice:
- trupa -care pe site-ul liderului ”http://www.stanwebb.co.uk”- apare și ca ”Stan Webb's Chikenshack” a cântat în perioada înfloritoare de succes a ”British Blues Boom”-ului și ”Rhythm & Blues”-ului britanic ale cărui baze au fost puse de școala lui John Mayall și Alexis Korner, cu un prim stagiu în Germania la Hamburg, desființată în 1974 vreo 2 ani și cu multiple reîncarnări după 1976 până azi.
- albumele cu o singură excepție n-au avut piesă-titlu și toate -tot cu o excepție- au fost un amestec de ”covers” americane cu piese originale.
- prețul minor pus pe discurile singles.
- analogii stilistice pe palierul ”straight-ahead blues-rock” cu Savoy Brown, (Peter Green s) Fleetwood Mac și (Alvin Lee s) Ten Years After -cu ai căror membrii s-a și interferat- ...dar și cu Foghat sau Canned Heat.
- ”memorabilia”: CDurile obținute via Ucraina cu toate albumele de studio importante ale trupei, multe grupate câte 2 LPs pe 1 CD de pe rafturile arhivei de la Radio Analog, anii 1999-2005...
”40 Blue Fingers, Freshly Packed and Ready to Serve” (Blue Horizon, 1968)
All songs written and composed by Stan Webb, except where noted.
Side One:
1. "The Letter" 4:25
2. "Lonesome Whistle Blues" 3:02
3. "When the Train Comes Back" (Christine Perfect) 3:32
4. "San-Ho-Zay" (Freddie King, Sonny Thompson) 3:02
5. "King of the World" 4:59
Side Two:
1. "See See Baby" 2:22
2. "First Time I Met the Blues" 6:24
3. "Webbed Feet" 2:53
4. "You Ain't No Good" (Perfect) 3:35
5. "What You Did Last Night" 4:36
Personnel:
Chicken Shack:
Stan Webb – guitar, vocals
Christine Perfect/McVie – keyboards, vocals
Andy Silvester – bass guitar
Dave Bidwell – drums
Additional Personnel:
Alan Ellis – trumpet
Dick Heckstall-Smith – tenor saxophone
Johnny Almond – alto saxophone
”Accept” (Blue Horizon, 1970) vine după încă 2 albume și e interesant pentru că se îndepărtează de blues-ul ”pur” în direcția unui sunet ușor mai progresiv și psihedelic, dovada faptului că Webb & Company s-au pliat pe cerințele pieței și trendurile zilei...dar și în ideea evitării repetițiilor care le-ar fi adus obiecții de genul ”ăștia nu mai scot și ei ceva nou”, ceea ce vor încerca să evite și pe următoarele albume pe care mai apar invitați interesanți ca regretații John Glascock -basist, fost la Jethro Tull- și Tony Ashton, claviaturist/vocalist de studio cel mai binecunoscut din colaborările cu Jon Lord.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu